Cari duit !!!

Followers

Saturday, November 27, 2010

Dedicated to all my friends

Lagu ni aku tuju khas kepada sesiapa yang baca entri ni.Layan~ kawan by plague of happiness



By the way, tengah aku syok surf internet sambil layan lagu Kawan(Plague of happiness), aku terbaca satu artikel pasal persahabatan iaitu "kerana sahabat ahli syurga enggan masuk syurga" kat laman web syahirul.com.Terharu gak aku baca, actually artikel ni dah lama ada kat syahirul.com cuma aku je lembab sket. Mungkin ada antara korang semua dah baca kot. Artikel ni mengisahkan 2 sahabat yang dipanggil menghadap Allah s.w.t pada hari akhirat kelak. Salah seorang daripada 2 sahabat ini adalah hamba yang taat kepada perintah Allah manakala sorang lagi sebaliknya. Nak dipendekkan cerita, sahabat yang derhaka kepada perintah Allah di bawa ke Neraka untuk diseksa dan sahabat yang taat kpd perintah Allah di bawa ke syurga. Tetapi di sebabkan persahabatan mereka di dunia begitu akrab, sahabat yang di beri ganjaran syurga menolak untuk masuk ke syurga melainkan sahabatnya ikut serta. Akhirnya, Allah s.w.t mengizinkan kedua-dua sahabat itu masuk ke syurga . Lebih kurang camni la artikel tu. Korang boleh baca sendiri kat sini.

Morale of the day, Hargailah sahabat anda!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...